W co się ubrać do pracy? 12 najważniejszych zasad!

Czy można ubrać się wygodnie, ale przy tym wyglądać profesjonalnie? Choć świat (mody i nie tylko) zmienia się bardzo dynamicznie, to zasady w co się ubrać do pracy właściwie od wielu lat pozostają niezmienne. Sprawdź je! 

Ten wpis nie dotyczy ubioru na rozmowę kwalifikacyjną, tylko podczas codziennego dnia pracy. Jeśli wkrótce masz interview, to koniecznie przeczytaj najbardziej wyczerpujący wpis, którego autorem jest Piotr Wiernicki, o tym jak ubrać się na rozmowę kwalifikacyjną i jak się na niej zachować.

Przejdźmy jednak do kwestii codziennego ubioru w miejscu pracy. Jeśli pracujesz w branżach bardziej konserwatywnych/tradycyjnych, to wciąż koniecznością jest strój oficjalny (garsonka + ołówkowa spódnica za kolano).

Ale zasady nie są sztywne i nieustannie zmieniają się w innych, mniej tradycyjnych branżach. Ważne jest, aby wiedzieć, że zasady ubioru mogą się różnić dla różnych branż czy nawet poszczególnych zawodów.

Czy można więc nosić bluzkę do pracy? Czy można na co dzień nosić się wygodnie, ale wyglądać profesjonalnie?

Poniżej najważniejsze zasady ubioru „roboczego”

Zasada 1: Dbaj o swój wygląd codziennie!

ubiór praca

Eksperci od ubioru wskazują, że zbyt wiele osób czuje się zbyt swobodnie i nie przywiązują uwagi do swojego wyglądu na co dzień. To straszny błąd! Dbaj o swój wygląd codziennie, a nie tylko od święta, nawet jeśli Twój styl jest casualowy.


Zasada 2: Ubierz się odpowiednio do danej branży

jak się ubrać do pracy

Dżinsy są wygodne, ale nie można ich nosić do pracy w niektórych branżach.

Ludzie, którzy pracują np. w finansach na ogół ubierają się bardziej zachowawczo niż ludzie, którzy pracują w branżach twórczych i kreatywnych.

Zasada 3: Znaj przeznaczenie i zastosowanie ubioru

casualowy ubiór

Nie każde ubranie nadaje się do każdej okazji. Brzmi to jak truizm, jednak należy pamiętać, że każde ubranie ma swoje zastosowanie. Japonki są dobre, ale na plażę, a nie do biura, a spodnie typu Yoga świetnie pasują do jogi. Pamiętaj o tym!

Zasada 4: Swetry i japonki? Nie jesteś Mark Zuckerberg

Mark Zuckerberg ubiór

„Dopóki nie wymyślisz firmy wartej miliardy dolarów, nie powinieneś nosić bluzy w pracy” –  powiedział niegdyś ekspert od ubioru Di Giusto. – „Jeśli nie jesteś Mark Zuckerberg, nie możesz tego zrobić.” – dodaje w jednym z wywiadów.

Zestaw japonki i bluza – jak mówi – jest częścią brandingu Marka Zuckerberga. To jego historia.

Zasada 5: Noś tzw. uniwersalne ciuchy

Podobnie jak w modzie w ogóle, strój do pracy dostosowuje się do trendu casualowego. W stroju pracowniczym chodzi przede wszystkim o wszechstronność – strój, który może być noszony poza biurem w ciągu dnia, a także wieczorem, to strój uniwersalny. Taki ubiór pozwala dostosować wygląd „roboczy” do danego zdarzenia. Spontaniczne wyjście na piwo z kolegami z pracy? Niespodziewana wizyta u klienta w biurze? Twój uniwersalny strój sprawi, że nie będziesz czuła się skrępowana!


Zasada 6: Strój sportowy trzymaj w torbie, a nie na sobie

Połączenie bardziej casualowego ubioru oraz większa świadomość psychicznego i fizycznego zdrowia i korzyści jakie płyną z aktywności fizycznej stworzyły trend, w którym wiele osób ubiera się do pracy jakby szli wprost na siłownię bądź na mecz sqasha.

„Nie ma nic gorszego niż facet spacerujący po biurze w jasnych kolorach i krótkich spodenkach. Więc jeśli jesteś jednym z tych ludzi, którzy przynoszą trening do pracy, to pamiętaj, że należy się odpowiednio ubrać” – mówi ekspert od wizerunku Taylor.


Zasada 7: Krótkie spodenki

praca krótkie spodenki

To głównie porada dla mężczyzn – spodenki są dobre, ale dla chłopców bądź na wakacyjny relaks, a nie do pracy. Oczywiście Panie też nie powinny przychodzić do pracy w obciętych spodenkach odkrywających połowę pośladków.

Zasada 8: Włóż wysiłek podczas szykowania się rano

Ciężko napisać tutaj coś więcej. Dziś wiele osób nie przywiązuje uwagi do tego co narzucają na siebie. Ludzi po prostu już nie obchodzi schludny wygląd. Sporo z nich zakłada rano przypadkowy ciuch leżący gdzieś na fotelu i idą w tym do pracy.

Pamiętaj, że swoim wyglądem reprezentujesz siebie i pracodawcę jeśli np. jesteś na spotkaniu z klientem.


Zasada 9: Klasycznie, ale inaczej

klasyczny ubiór

Marka Mercer pozwala kobietom, które muszą ubierać się klasycznie nadal wyrażać siebie i swoją osobowość. Marka dąży do stworzenia nowoczesnych wersji tradycyjnej odzieży do pracy. Pamiętaj, że klasyczny wygląd nie musi być nudny!


Zasada 10: Skromność może być wyjątkowa

W świecie mody czy show biznesu jest wiele kobiet, które mają gdzieś aktualne mody i trendy. Stawiają one na skromność i naturalność. Pamiętaj, że nie szata zdobi człowieka!

„Spójrz na ludzi takich jak Marissa Mayer, Michelle Obama, którzy mówią:” OK, jestem wpływową kobietą, jestem inteligentna, mam udane życie, ale mam na sobie jasno czerwoną, prostą sukienkę i to jest moja siła ” – mówi współzałożyciel firmy odzieżowej Insider.


Zasada 11: Nie bądź zbyt sexy

sexy ubiór do pracy

Atuty swojego ciała zostaw dla swojego chłopaka, narzeczonego czy męża. Nie noś w pracy głębokich dekoltów nawet jak masz piękny i jędrny biust, lub piękną skórę dekoltu. Krótkie mini spódniczki też odpadają nawet jeśli jesteś dumna ze swoich smukłych nóg. W pracy masz przede wszystkim pokazywać swoje kompetencje zawodowe. Atuty swojego ciała możesz wyeksponować inaczej niż pokazując prawie wszystko.


Zasada 12: Zbyt dużo jasnego koloru

Cały ubiór na biało zostaw czarodziejom i tenisistom. Baw się kolorami i jeśli masz jedną część garderoby jasną to skontrastuj to z czymś ciemnym. Zbyt wiele jednolitego koloru nie wygląda po prostu dobrze i dość banalnie i infantylnie. Poza tym jasne kolory zazwyczaj przeznaczone są na szczególne okazje w życiu kobiety, takie jak np. ślub.

W co się ubrać do pracy? 12 najważniejszych zasad!
5 (100%) 2 votes

Wybrane dla Ciebie:

Jedna osoba skomentowała “W co się ubrać do pracy? 12 najważniejszych zasad!

  1. Surma

    Jestem pod głębokim wrażeniem wpisu, jest świetny 😉

Comments are closed.