,

Jak szybko schudnąć w kilka tygodni?

Jak szybko schudnąć w kilka tygodni?

Słońce świeci coraz mocniej, przyjemny, ciepły wiatr otula ciało i rozwiewa włosy. Lada moment czas na letnie ciuszki, tylko oponka na brzuchu wciąż zimowa? Zastanawiasz się, jak szybko schudnąć, by za kilka tygodni móc pokazać się w dopasowanej sukience lub szortach, ale coś mówi Ci, że to się jednak nie uda… Na szczęście jest na to szansa – i to bez głodzenia się. Jak schudnąć w 30 dni, a nawet szybciej?

Zdrowa dieta to podstawa! Jaka dieta odchudzająca będzie najlepsza?

Odchudzanie kojarzy się od razu z koniecznością stosowania diety, a tym samym – z głodem, rozdrażnieniem i osłabieniem. Warto jednak pamiętać, że określenie „dieta” to po prostu sposób odżywiania się, a nie konkretna metoda odchudzania.

Od czego zacząć odchudzanie? Przede wszystkim od wyznaczenia sobie realnego celu. Zdrowe tempo chudnięcia to ok. 0,5-1 kg tygodniowo, przy zachowaniu deficytu kalorycznego.

W ciągu miesiąca możesz więc schudnąć nawet 4-5 kg bez większych wyrzeczeń. Co jeść, żeby schudnąć? Przede wszystkim dużo warzyw i owoców. Staraj się komponować swoje posiłki w taki sposób, by były smaczne i dostarczały Ci sił i energii, ale przy tym składały się w większości z warzyw, sałatek i surówek. To najlepsza dieta redukcyjna do zgubienia kilku kilogramów w przyjemny sposób.

Równie dobrze sprawdzi się dieta środziemnomorska. Jest lekka, kolorowa, smaczna i pożywna – same zalety!

Bardzo popularna jest również dieta ketogeniczna. Choć wielu osobom pomysł spożywania tłuszczu podczas odchudzania może wydawać się co najmniej niedorzeczny, to praktyka pokazuje, że ten sposób jest jednym z najbardziej skutecznych.

Jak schudnąć z brzucha i ud? Dieta oczyszczająca to nie wszystko. Ruszaj się!

Zdrowy styl życia pozwalający na zrzucenie zbędnych kilogramów to połączenie lekkostrawnych i pożywnych posiłków z aktywnością fizyczną. Już nawet codzienne półgodzinne spacery po jakimś czasie podniosą wydajność organizmu i wspomogą proces odchudzania.

Jak schudnąć z ud? W tym przypadku podstawą również jest zdrowy tryb życia, czyli dieta połączona z aktywnością fizyczną.

Bez konsultacji z dietetykiem odpuść sobie „cudowne” sposoby typu:

  • dieta 1000 kcal
  • dieta 1200 kcal
  • dieta 1500 kcal.

Organizm postawiony w sytuacji znacznego deficytu kalorycznego zacznie najpierw pozbywać się wody, a następnie czerpać energię ze spalania mięśni.

Po pozornym sukcesie (pierwszych kilka kilogramów znika bardzo szybko) nieuchronnie przychodzi czas na rozczarowanie. Kilogramy wrócą, gdy tylko zaczniesz znów normalnie jeść.

Racjonalna dieta na płaski brzuch, uda i ogólnie sylwetkę, zakłada przede wszystkim:

  • spożywanie 5 posiłków dziennie w niewielkich porcjach i o stałych porach (przerwy nie dłuższe niż 4 godziny);
  • wypijanie przynajmniej 1,5-2 litrów zwykłej niegazowanej wody dziennie;
  • spożywanie produktów bogatych w błonnik – nie tylko usprawni trawienie, ale również wypełni żołądek, przez co nie będziesz podjadać między posiłkami;
  • picie ziołowych herbat oczyszczających: pokrzywa, czystek, ostropest plamisty (chroni wątrobę i usprawnia jej funkcjonowanie);
  • włączenie do codziennego menu porcji warzyw – mają dużo wody i błonnika, a przy tym niewiele kalorii.

Pamiętaj – im wcześniej zaczniesz, tym spokojniej cały proces odchudzania przebiegnie. Im szybciej schudniesz, tym szybciej kilogramy wrócą!

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *